if it makes you happy

Man kanske skulle börja skriva lite igen? Såg att den här bloggen fortfarande hade förvånansvärt många besökare om dagen, och då är det ju tråkigt om folk ska gå in hit helt i onödan.

Känns som att det hänt en hel del sen sist. Tagit en paus från jobbet och försöker ägna mig helhjärtat åt att fixa gymnasiebetygen för tillfället. Trivdes för övrigt väldigt bra, ett vanligt åtta-till-fem-jobb kommer kännas som semester i jämförelse dock - har nog aldrig slitit så hårt i hela mitt liv. Det bästa var att avsluta jobbkvällarna på däck - blicka ut över havet, solnedgång, enstaka lyktor vid horisonten från olika fartyg, cigg och lite lugn musik i hörlurarna. Då älskade man sin arbetsplats vill jag lova. Det värsta med jobbet var förmodligen saknaden man kände till nära och kära på hemmaplan, och då var jag bara ute en vecka åt gången - undrar hur jag skulle fungera om jag var ute t.ex. tre månader?


Har snart bott fem månader i Nybro, och det är så obeskrivligt skönt att få leva sitt liv på sina villkor. Samtidigt som man uppskattar Öland och att komma hem dit numera, på ett helt annat sätt än vad man gjorde tidigare.


Mycket som är bra just nu, helt enkelt:
Stockholmsresa + kryssning att se framemot, en helt sinnessjukt fin födelsedagspresent.
Träffa Nathalie igen, i samband med ovanstående.
Att jag i allmänhet har så otroligt fina människor runt mig,
Eller bara privilegiet att vakna upp bredvid någon man tycker mycket om.



Kommentarer
Postat av: Silkis

Äntligen har du börjat skriva här igen! :) gav aldrig upp hoppet om dig, ska du veta <3

2011-10-17 @ 21:14:22
URL: http://skrattmoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0