Winter winds

Älskar verkligen Mumford & Sons album Sigh no more. När jag behöver pigga upp mig & må bättre lyssnar jag nästan uteslutande på antingen hårdrock/metal/annan musik med högt tempo, väldigt sällan på lugn musik, men Mumford & Sons musik gör mig genomlycklig! Tänker på Irland när jag hör dom, när jag tog mina kvällspromenader på Corks gator och hade Little lion man på i ipoden. Weak little lion man, you're not as brave as you were at the start. Fast just då var jag starkare och gladare än någonsin.

Satt precis och funderade på om jag gjorde rätt som tackade nej till Irlandsjobbet. Men jo, det gjorde jag faktiskt. Man kan inte bara fly från allting, lämna kvar allting hemma, förr eller senare kommer verkligheten och problemen ifatt även om man flyr hundratals mil bort. Och även om det är modigt att våga ta chanser ibland, så tror jag det är minst lika modigt att våga vänta. Att bearbeta, planera och ta itu med saker först.


But my heart told my head
this time, no
this time, no




Kommentarer
Postat av: Becka

Minst lika modigt att vänta, helt klart. Att följa sin egen magkänsla, sitt eget hjärta, sin egen visdom. Att följa sin egen vilja. :*

2011-02-14 @ 12:36:28
URL: http://kaifighter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0