Heaven nor hell

Igår begav jag mig ut i Skärgården utanför Uddevalla, tyckte det var dags att se lite av staden man bosatt sig i. Verkligen helt underbart vackert, ångrar grymt mycket att jag lämnade kameran hemma för mobilbilder gjorde verkligen ingen rättvisa.


Medan jag stod längst fram på båten, blickade ut över havet och drömde om ett desperate housewives-liv i någon av de enorma strandvillorna, fick jag syn på något vidrigt. Den största manetjäveln jag sett i hela mitt liv (nej, jag har inte varit i något exotiskt land, don't judge me). Orange, trådig, slemmig och någonstans där bestämde jag att nä, det är nog inget fel på gamla goda Öland i alla fall. Där de enda maneterna som finns kommer i augusti och där dom största är runt 7 cm i diameter. Ska det vara på det viset blir det minsann inget västkusten för mig, haha.


Volbeats nya album @ Spotify. Så. Jävla. Bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0