Göteborg

Ibland går det undan.
Fredagen = Arbetsintervju i Göteborg, Teleperformance Nordic, uppdrag för kundtjänst på 3. Åkte upp på torsdagen och sov på soffan hos Daniel ute i Bergsjön. Skulle egentligen gått på en intervju till men tackade nej eftersom jag isåfall skulle börjat i måndags (!). Tyckte intervjun på TP gick skit och åkte hem med inställningen att nä, vi struntar nog i Göteborg tills vidare.

Måndag = J från TP ringer och gratulerar mig till att ha fått jobbet. Blir självklart glad för detta men samtidigt jävligt kluven, för trots att jag vill ifrån Öland har man ju trots allt större delen av sin bekantskapskrets där nere. Bestämmer mig ändå för att ge det ett försök (vafan, det är ett jobb, inte varje dag man får ett sådant ;) )

Tisdag = Hej stress, lyckas försova mig men ändå hinna packa klart det sista. En snabbis in till stan för att säga hejdå till Emma och Karolina, den förstnämnda träffar jag visserligen imorgon medan den andra bruden drar till London (men lita på att jag kommer att hälsa på)! Efter det sätter jag mig i bilen med Tobias och åker fyrtio mil till Uddevalla. För övrigt jävligt intressant att åka bil med den killen när han är övertrött, haha!
Hann i alla fall med att packa in och göra sig någorlunda hemmastadd i Uddevalla innan jag totaldäckade på soffan, slutkörd efter dagens bravader.

Onsdag = Jobbstart. Inser först och främst att det tar 2 timmar att komma till jobbet, KUL :) Har för övrigt en bra första dag, trevliga människor och verkar som ett riktigt bra jobb. Lyckas sätta eld på en soptunna, men det är en annan historia...

Idag, utbildning, lyckats ta fel buss, gjort bort mig på centralstationen (stod och knackade på vad jag trodde var automatiska dörrar, visade sig att det inte var det = dumförklarad), köpt tågbiljett hem tills imorgon och lagat riktigt god mat (tro det eller ej).

Slutsatser som jag kan dra av detta är att jag trivs riktigt bra och jag förstår numera folk som älskar Göteborg, även om Stockholm ligger närmast hjärtat är Götet verkligen underbart också. Jobbigast är pendlingstiden som inte kommer funka i längden - sen NÄR klarar jag av att gå upp fem på morgonen - och att jag redan börjat sakna folk där hemma.

Vi får se vad det blir av detta. Men hitills så har jag en känsla av att detta kan bli riktigt bra :)
Imorgon - tillbaka till ön, FEST - och vila ut resten av tiden. Känns som att det kan behövas.

Kommentarer
Postat av: Rasmus

du vill vara här! då har becka och jag fler vänner här, vilket vi gillar! nu är det bara boendet xD men det fixar sig nog:)

2010-09-02 @ 22:01:50
URL: http://heartscene.blogg.se/
Postat av: Malin

vilken vecka! ;D men helkul att du trivs iaf! och visst saknar man i början, och typ hela tiden egentligen, men man överlever och så har man ju en anledning att peppa på folk att komma och hälsa på lite oftare :D

2010-09-04 @ 01:18:08
URL: http://malinkullberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0