Gör om, gör rätt

Idag bestämde jag mig för att ge upp jobbsökandet för en stund och istället försöka plugga lite igen. Snackade med kunskapsnavet och börjar redan på måndag nästa vecka, med en liten historiakurs på distans. Jag blir verkligen knäpp av att inte göra något, och eftersom jobbsökandet inte gett mycket resultat hitills behöver jag en paus. Och lite extra inkomst ska bli riktigt fint det med.


Fredagen var riktigt nice, firade min födelsedag med fina människor. Hade inte alla på plats som jag velat ha, men jag var nöjd ändå. Fick en riktig kanonfylla med ganska saftiga minnesluckor, haha. Minns åtminstone att kvällen innehöll bland annat en påstridig polack som ville dansa (jag skrek och klamrade mig fast vid mitt sällskap, väldigt finkänsligt), en taxichaufför som vägrade köra hem oss eftersom vi var "respektlösa", en väldig massa hoffmaestro, prat om mödomshinnor med en annan taxichaufför och... Väldigt mycket alkohol. Säger helt enkelt som jocke, "en kul kväll, påminde om tonårsfylla med hångel och hembränt". Sammanfattar väldigt bra, haha...


Imorgon verkar det bli stan, få tummen ur och träna lite. Även planer på att försöka reda ut min ekonomi om det nu inte redan är kört. Till helgen blir det tillbaka till kära gamla Markustorp, alldeles för länge sen jag och min lilla Emma var där tillsammans. Kanske man får träffa de två andra markustorparna också, skulle ju vara trevligt :)

Kommentarer
Postat av: Rasmus

Börja plugga här då?! :(

sen tycker jag att du ska ut på lördag och fira mig :D

2010-10-18 @ 19:06:03
URL: http://heartscene.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh! Party! :D Låter som en helgrym kväll ;)

2010-10-19 @ 23:16:19
URL: http://malinkullberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0