decisions, decisions

Alla dessa jävla beslut.
Snart är juli förbi, jag har kanske två, max tre, veckor kvar av sommarjobbet och sen har jag ingen aning om vad jag ska göra. Det känns som att det är läge för att bestämma något snart?
Jag funderar i alla fall mellan:


Göteborg. Känner ju faktiskt ett par stycken där, ännu fler i höst. Jobba någonstans, kanske plugga upp lite på komvux. Götet är mysigt och jag gillar ju storstäder, så varför inte? Men absolut störst + för att jag känner folk där, som sagt.

Stockholm. Har ju faktiskt alltid varit "min" stad, hittar i stadskärnan och känner mig hemma där. Känner folk där med (fan vad mycket vindrickande det lär bli med silkis! :D ). Sugen på att plugga på komvux där eftersom valmöjligheterna är sjukt mycket större än i Kalmar. Och troligtvis jobba med för att få ekonomin att gå ihop. Och som sagt, Stockholm är underbart. Dock stort minus med tanke på hur svårt jag kommer ha att hitta bostad.

Norge. PENGAR! Need to say more? Ett halvår-helår i norge (inkluderat riktigt snålt levande) skulle nog ge mig ett väldigt behagligt sparkonto, plus en hel del arbetslivserfarenhet på det. Inget man tackar nej till, det som får mig att tveka är att jag inte känner en jävel i Norge, och det faktum att det faktiskt är ganska läskigt att flytta hemifrån - och utomlands dessutom - första gången och inte ha någon att stödja sig mot.

Så ja, jag har beslutsångest. Riktigt grov sådan. Det är ju dessutom väldigt mycket mer saker som spelar roll än de jag nämnt här, och jag måste bara få konstatera en sak - ibland är det fan inte lätt att försöka tänka logiskt. Den saken är ju jävligt säker.

-

Dåligt med bloggandet på sista tiden, jag har faktiskt hunnit med en hel del. Fyra underbara kvällar med Silkis (brygga, stjärnhimmel och Nathalie = jävligt bra kombination). Hoffmaestro i fredags, Winnerbäck i söndags. En minitripp till Böda. Och sen en hel del jobb på det.

Kommentarer
Postat av: Becka

Åh va mysigt om du skulle bo i gbg! Det jobbiga är väl att det är jäkligt knivigt att hitta bostad där med. Men du kan ju köpa dig en billig husvagn och bosätta dig på en camping tillsammans med razze? Blir jobbigt när det blir minusgrader bara ;) men väl värt o slå en funderare på.

2010-07-27 @ 13:28:34
URL: http://kaifighter.blogg.se/
Postat av: Malin

Stockholm hela vägen, om du skulle fråga mig! :D

Ställ dig i kö på SSSB redan nu idag så kan du samla dagar och fixa till en studentlägenhet :) :*

2010-07-28 @ 22:35:34
URL: http://malinkullberg.blogg.se/
Postat av: Natli

Ett halvår/helår som fiskrensare i Norge, och sen är du tät nog att kunna sitta och pimpla vin med mig i Stockholms innerstad mån-sön ;)



Tycker verkligen du ska bli stockholmare på heltid någon gång i framtiden, det vore najs.

2010-07-30 @ 11:57:20
URL: http://skrattmoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0