Mitt 2009

Mitt första minne från 2009 är utanför Eriks lägenhet i Nybro, tillsammans med Emma. Vi kramas och säger till varandra; 2009 ska bli ett riktigt jävla bra år. Blev det så? Både ja och nej, självklart. Ett helt år är inte enbart bra eller dåligt.


Yrsel tillhörde väl det som var det jobbigaste med året. Den var dock värst under första delen av året, och utlöste ångest och förstörde en hel del som egentligen skulle vart bra. När jag väl fick hjälp, vilket jag inte fick av läkarna utan av en bioenergiterapeut, började livet litegrann på nytt och det satt jävligt fint.


Resor hann jag med en hel del under 2009. Göteborg tre-fyra gånger, några gånger boendes på hotell och några gånger hos Daniel. En Lund-resa över alla hjärtans dag, i en mysig svit. Stockholms-resor hur många gånger som helst. En semester till Västervik + Norrköping med otroligt många fina minnen, som jag är otroligt tacksam över att jag upplevde.

Stockholm & Hasselö


Musik var väldigt viktigt under 2009 och många spelningar hanns med. Artister/band sedda under året: Backyard babies, Mötley Crüe, Volbeat, Lars Winnerbäck, The Sounds, Melody Club, Hoffmaestro & Chraa, Muse, Pink, Green Day, Salem al Fakir... Och säkerligen ett par stycken till. Går nog knappt att utse en favoritspelning av dessa, dock var den spelning som gav mig mest glädje helt klart Hoffmaestro & Chraa på Palace i Kalmar. De med mest känsla i, och som berörde mig mest, var nog Winnerbäck i Växjö och The Sounds på Peace & love. Och scenshowen tar ju Muse som vanligt.


Melody Club på strand, och Backyard babies på Palace


Och appropå musik, peace&love-festivalen drog man ju såklart på i år igen, för tredje året i rad. Med sina underbara vänner och med underbar musik kan man ju tycka att inget kan gå fel, dock drabbades jag av lunginflammation och mådde faktiskt inte något vidare under hela festivalen. Vilket var jävligt tråkigt, annars hade man nog haft väldigt, väldigt roligt.


Några av gänget, p&l -09


Sen gick man ju även ut gymnasiet. Studentbalen var en minnesvärd kväll, dock finns det vissa saker jag gjort annorlunda den kvällen, när jag tänker tillbaka. Inget man kan göra åt längre, så skitsamma.
Studenten var för övrigt helt underbar, hela den veckan är bara omgiven med massa lyckliga tankar, när man ser tillbaka. Alla underbara vänner, all alkohol, all fest... Oslagbart. Kunde jag återuppleva en enda vecka i mitt liv skulle det bli den här veckan.


Mitt nästan tvååriga förhållande tog även slut under november och december. Och jag har inga som helst problem med att erkänna att det var fruktansvärt smärtsamt, och att det fortfarande gör väldigt ont stundtals när man tänker tillbaka. Dock har jag övergått i en annan känsla nu mer och mer, tacksamhet. What's the point med att vara bitter, arg, besviken eller att tänka efter vad man kunde gjort annorlunda? Faktum kvarstår, det är över, och även om det gör ont som fan så måste man glädjas över allt fint man upplevt ihop. Och det gör jag, mer och mer. Alla härliga, roliga och sjuka minnen jag har med honom och med hela kära familjen E är något som jag aldrig hade velat vara utan, och jag är fortfarande lite rörd över vilken omtänksamhet och kärlek som finns hos hela den familjen.

Mina två sista månader av 2009 var således inte dom bästa. Dock visade mina vänner vilka som verkligen finns där när man mår skit. Ni har alla hjälpt mig mer än vad ni nog inser själva. Jag nämner inga namn utan ni får lista ut själva vilka ni är, men saker som jag uppskattat har bland annat varit: Att jag fick mat, vin och ansiktsmask en kväll när det behövdes, långa msnkonversationer när jag mådde dåligt, kramar och telefonsamtal mitt i natten när jag lät ledsen på sms och framför allt tack till bruden som natt efter natt lyssnat på mig, låtit mig sova över, gjort tacos åt mig och sagt och gjort dom rätta sakerna som fått mig på rätt spår igen. (Du vet vem du ärrrrr, haha).





Sammanfattningsvis:
Student, fester, jobbat och fått sparken, varit riktigt sjuk och relativt frisk. Ett brustet hjärta efter mycket om och men. Och så jävla mycket kärlek till mina vänner, ni är det bästa jag vet och det som får mig att orka släpa upp fläsket ur sängen, dag efter dag. Låter kliché, men det är sant - ni är bäst. Nu ser vi till att göra ett riktigt bra år av 2010.



Kommentarer
Postat av: Rasmus

asbra resumé Becka! och vi ska göra detta året awsome! :)

2010-01-03 @ 11:32:03
URL: http://heartscene.blogg.se/
Postat av: ämma

Jag vet inte vem jag ÄRRRRRRRR men jag vet att jag ÄRRRRRRRRRRR din! :D hahahaha. Awesome år ändå har vi haft baby! :)

2010-01-03 @ 16:16:11
URL: http://emmawennerstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0