Dag 06 - Min handväska

Jag har aldrig någonsin varit en ordningssam människa, det kan väl alla i min omgivning skriva under på. Många säger att de har hela sitt liv i handväskan, men det uttrycket är inte tillräckligt för att beskriva min relation till min bärbara soulmate. Har testat små väskor, stora väskor, gigantiska väskor - men jag lyckas alltid fylla upp dem till den grad att de nästan sprängs.

I min väska just nu (OBS! ha i åtanke att min väska är liten, cirka 50x30 cm):

  • Ramlösaflaska
  • Pocketboken 14 år till salu
  • Söndersmulad pepparkaka (FAN! hur hamnade den där?)
  • Typ femton tamponger som ramlat ur sin ask
  • En enorm parfymflaska
  • Plånbok
  • Tomt ciggpaket + tändare
  • Massa oidentifierade sladdar
  • ~15 :- i småmynt
  • Tuggummin, även dessa har trillat ur sin ask och är numera askgråa

Tror jag fick med allt. Som sagt, min handväska är liten, och vi snackar verkligen fylld till bredden med prylar.
En lite rolig anekdot är nog att det konstigaste jag hittat i min handväska är ett dörrhandtag, efter en utekväll. Har absolut ingen aning om hur den kom dit och varifrån jag stal (?) den....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0