Dag 01 - Om mig


Jaha, vi kör väl igång direkt då. Det är verkligen skitsvårt att skriva om sig själv, många gånger är det nog så att man har en bild av sig själv och andra har en helt annan. Plus att man har olika personligheter beroende på vilken situation man befinner sig i, hur schizofrent det än må låta.


Rebecca alltså, kallas Becca i 99% av fallen (undantag för Nathalie som kallar mig Myskis :)). Kallades dock under hela låg- och mellanstadietiden för Rere av samtliga jag kände, ett namn som dog ut på högstadiet (tursamt nog, med facit i hand var det ju inte så flashigt).
Jag mår som bäst när jag befinner mig på hästryggen (vilket jag gör alltför sällan), när jag är på festival eller när jag har mina fina vänner runt omkring mig. Sämst skulle jag nog säga att jag mår när det är kallt och mörkt ute, eller när någon jag älskar mår dåligt.


Passioner i livet är musik, skriva, skor (går inte att förneka) och världen i allmänhet, drömmer om att åka ut och se så mycket av den som möjligt. Har alldeles för många motton att gå efter, men "Seize the day" är det som oftast finns i bakhuvudet när jag fattar beslut. Man lever bara en gång.


Om jag festar dricker jag vitt vin, guinness eller drinkar. Drömmer om att äga en hästgård på Irland (äh, man ska sikta högt). Skulle jag gå och dö inom den närmsta tiden vill jag att Guns 'n' Roses - Don't cry, Flogging Molly - If I ever leave this world alive och Muse - Starlight skulle spelas på min begravning.

Där har ni mig. Imorgon skriver jag om mina föräldrar. :)

Kommentarer
Postat av: Becka

Om du skaffar en hästgård på irland, då tycker jag att du ska anställa mig :D

2010-12-08 @ 09:25:37
URL: http://kaifighter.blogg.se/
Postat av: Malin

Nog låter det som den Becca jag känner alltid :)



(sv: Julledigt vore underbart, om man nu var ledig. Har skrivuppgifter att göra över lovet suck mindre kul, men jag överlever!)

2010-12-08 @ 16:14:47
URL: http://malinkullberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0