Apropå ingenting

... Lite rolig kuriosa från senaste veckan som jag glömt nämna.


1. Var i Kalmar för ett par dagar sen, och på väg in till centrum gick jag på en lite smalare gångväg. Möter där två killar, båda extremt vältränade, tatuerade och ärrade i ansiktet. Precis när jag är såpass nära att jag börjar uppfatta vad de pratar om hör jag ena killen avsluta sin mening med "så just nu verkar det som att jag blir dömd för olaga hot". Sekunden efteråt spänner han ögonen i mig och framkallar det mest läskiga leende jag sett på länge. Jag vet inte om jag ska finna det smickrande eller ej, just då började jag mest leta efter mobilen i jackfickan.

2. Har lyckats ge mig själv en smäll rakt på huvudet, så hård att jag befarade att jag skulle få en bula. Med vad? En mobilladdare. Lyckades helt seriöst få sladden att rotera så hastigt att själva laddaren gav mig en välförtjänt smäll mitt i prick. Kändes inte som ett av mina mest briljanta ögonblick i livet.

3. Gjort årets första vurpa! Gick och pratade med J och skojade om hur roligt det var att han ramlade omkull i min trädgård kvällen innan. Skrattar bäst som skrattar sist för sekunden efteråt gled jag ograciöst fram likt bambi och halkade omkull med en duns. J skrikskrattade, och själv gick jag vidare som om jag fått något riktigt grovt uppfört i tvåan.

4. Lärt mig den hårda vägen att inte börja träna för fort efter en förkylning. 38 graders feber, we meet again!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0