The cave

Hultsfredsfestivalen har en riktigt bra lineup hittills i år, nu har de även släppt Mumford & Sons och jag är riktigt sugen på att svänga förbi och se dem. Kommer ihåg när jag precis hade upptäckt Mumford & Sons. Det var andra veckan på Irlandsresan, och vi hade bott ett par dagar i vår lägenhet i Cork, som vi älskade så mycket. Hemma i Sverige var det fortfarande kyligt och träden stod kala, men i Cork var det vårvarmt, gröna träd och jag tog en promenad i den skinande solen utan att ens behöva ta med mig jacka. Ipoden, min trogna följeslagare, var fylld med ny musik som jag passat på att ladda ner innan resans start. När jag gick där längs Corks smala gränder och branta backar, insåg jag hur bra jag mådde. Att jag hade lagt en hård vinter bakom mig och börjat känna mig tillfreds med livet igen. Mumfords låt The Cave sammanfattade det perfekt:

Cause I need freedom now
And I need to know how
To live my life as it's meant to be


And I'll find strength in pain
And I will change my ways
I'll know my name as it's called again


Precis därför älskar jag Mumford & Sons. Deras musik förknippar jag med ljusa dagar som bjuder på insikter om att jag kan göra vad jag vill med mitt liv.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0