River flows in you

Fantastiskt bra helg. Sammanfattning:

I lördags anslöt jag mig till tre delar av familjen Lindqvist - Hannah, Erik och Nilla - och följde med på endagstur till Malmö. Föreläsning med Cesar Millan stod på schemat, känd från "Mannen som talar med hundar". Väldigt fängslande man att lyssna på, en fantastisk föreläsare - dock anser tydligen vissa att hans metoder är kontroversiella, men eftersom jag inte är hundägare kan jag inte spekulera så mycket i det. Mycket bra föreläsning hur som helst, är tacksam över att jag blev medbjuden och fick en chans att se honom!

Bilfärden fram och tillbaka till Malmö Arena var minst lika rolig, övertrötta Lindqvistare är ett underhållande sällskap vill jag lova :) Hade verkligen en kanondag som avslutades i Hannahs kök med tédrickande tills solen gick upp.

Igår begav jag och Hannah oss till Ikea tillsammans med Jocke, Emma och Anton och shoppade lite inför flytten (en vecka kvar, dör). Nu har jag de flesta basgrejerna som krävs, det jag saknar är taklampa och lite tavlor/andra dekorationer. Paniken börjar infinna sig så smått.

Resten av kvällen spenderades med Jocke, med avslutning på min altan med jordgubbar, kesella och té - älskar den här årstiden. Något som jag dock inte förstår är hur det ska gå att bo fem mil från mannen som just nu bor 150 meter ifrån mig, och som jag spenderar 90% av mina kvällar med? Tveklöst det som jag ser minst framemot med att flytta, känns verkligen inte okej alls. Håller mina tummar för att vi får samma jobbschema i sommar, annars känns det inte speciellt strålande.

Next up: Flyttpacka. Dagens projekt var för övrigt att få en flyttkartong från ikea ihopvikt på korrekt sätt, det visade sig vara en utmaning men jag löste det till sist. Om det nu är något att vara stolt över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0