Dagens

Har verkligen varit helförvirrad större delen av dagen. När jag är trött så är det språket som fuckar upp sig först, framför allt när man hela tiden växlar mellan att ge vägbeskrivningar på engelska och svenska. Till exempel: "Take the hiss upp till deck number två", stackarn förstod nog inte mycket av det... Eller dagens favorit: "Go up to duck number nine" - bröt ihop direkt efter att jag sagt det och gästen frågade vad det var som var så roligt, haha!

Övertid idag igen, ännu mer lär det bli imorgon eftersom det är veckans värsta dag. Fullsatt färja ikväll, imorgon blir det att göra. Men jag trivs tamigfan; även om det är stressigt, ett jävla slitjobb och man är nära att klappa ihop med jämna mellanrum så är det ändå roligt på sitt egna sätt. Havet är definitivt min favoritarbetsplats hittills.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0