Silkis


Idag fyller Nathalie, även känd som Silkis, 20 år. Nathalie är en sådan vän som jag inte träffar ofta, men när vi väl ses är det precis som det bara var en vecka sedan sist. Tiden går, vi förändras - men jag hoppas aldrig att hon försvinner ur mitt liv.

Första gången jag träffade denna unga Stockholmsdam var 2002, om jag inte minns fel? Vi var i alla fall på samma ridläger på Aledal. Mitt första minne av henne är något i stil med "jävlar, vad hon har långt hår!" (hon hade sjukt långt hår, alltid i en fläta längs med ryggen). Nästa sak jag la märke till var hennes humor; vi skrattade åt samma saker (ett stort plus med tanke på min låga humor) fast oftast skrattade vi nog ÅT varandra och vår ständiga klumpighet, snarare än MED varandra? Framför allt den gången vi badade med hästarna i vår grupp, jag ramlade av i vattnet och gjorde ett fruktansvärt osmidigt försök att ta mig upp på hästen igen. Detta försök resulterade i att jag låg över hästryggen och begreppet "vågrät sits" uppfanns samtidigt som vi hade en av de värsta skrattattackerna under den veckan.


Vi tog dock inte varandras kontaktuppgifter efter den veckan, och det gick något år. Jag fick för mig att starta en diskustråd på Lunarstorm om det fanns någon från gamla ridlägret som hade lust att snacka. Hon svarade på den när jag låg på sjukhus efter att ha brutit benet, väldigt slumpmässigt då hon tydligen inte brukade titta i diskus speciellt ofta. Är dock väldigt tacksam att hon gjorde det, då det resulterade i en enorm msn-kontakt och att vi nästföljande sommar åkte på ett nytt ridläger tillsammans. Detta ridläger resulterade i, om möjligt, än mer sjuka minnen, mycket tack vare att vi båda är så extremt klumpiga och lyckas göra bort oss med jämna mellanrum.


Förra året någon gång skrev hon ett blogginlägg om några av hennes finaste kvällar i livet, där jag var omnämnd ett par gånger. Skulle egentligen vilja göra ett liknande inlägg om hennes och mina kvällar ihop men det skulle bli grymt långt.
Kvällarna i stugan vid Årsta havsbad, som låg i ett öde sommarstugeområde och jag var livrädd att gå dit från bussen. Vi kedjerökte på trappen, pratade om allvarliga saker varvat med att skratta ihjäl oss, och sen gick vi in och värmde oss framför brasan.
Eller när jag åkte upp till Stockholm & hälsade på, när vi inte hade setts på typ två år och vi äntligen fick se Starlight med Muse live.
Eller i somras, kvällar/nätter liggandes på bryggan under stjärnhimlen (romantik deluxe). Pratandes om allt mellan himmel och jord och trots att båda höll på att frysa ihjäl, så var det mycket mer värt att stanna kvar lite till.

Grattis på födelsedagen, kära Nathalie. Hoppas vi ses snart.
<3

Kommentarer
Postat av: Bea,

Vi måste göra om hostmedicinsdrinkkvällen! :) så kan du springa i en trappa med dina klackar! haha.

2011-02-20 @ 15:33:08
Postat av: Silkis

Finaste Myskis. Du måste verkligen komma hit snart.

2011-02-20 @ 16:57:48
URL: http://skrattmoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0