Memorial day

Det är inte alltid man kan vara stark.  Jag är rätt bra på att fylla garderoben med skit jag inte orkar tänka på och stänga dörren fortast möjligt (både bildligt och bokstavligt talat, haha) och köra efter principen att det som inte syns, det finns inte. Men förr eller senare är det ju faktiskt inte bättre än att man blir påmind om vad som faktiskt finns där inne. Då har man inget val än att börja bearbeta allting, och jag tror det är det som händer med mig just nu.

Bryt ihop och kom igen. Jag är viktigast i mitt liv.
Nu ser jag framemot en bra påskhelg med mina finaste vänner.
-
Dropkick Murphys - Memorial day
Kan nog faktiskt vara en av de bästa låtar jag någonsin hört. Texten är så klockren och står precis för vad jag försöker tänka på - det tjänar inget till att klaga, vara bitter eller tycka synd om sig själv. Du är ansvarig för ditt liv, är man inte lycklig får man försöka lista ut vad som gör ens liv så jäkla miserabelt, och ändra på det. Sen säger jag inte att problemen alltid ligger hos en själv (och allt går faktiskt inte att påverka) men många gånger drar man på sig offerkoftan istället för att se vilka möjligheter till ett lyckligt liv man faktiskt har. 

You've gotta pick yourself up by the bootstraps
Noone's gonna help you out when you fall
You gotta find a way out of your problems
When you're broke and you're backed up against the wall
If you sleep on your only chances
They'll never come around again
So dig deep and swing for the fences
You never know, it might work out in the end


Come join the fight
So we can change the way we're living
What's left inside?
If you believe
Believe you'll never get in
Come join the fight
Turn away and you'll be sure to lose it
Hold on to those dreams
They're the one thing they can't take away now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0