Galway girl

Hela gardagen var helt underbar. Dublin gor mig sjukt lycklig! Vi sokte vart forsta jobb i en tobaksaffar har i Dublin, tror verkligen inte att vi kommer fa det men det var ganska bra traning att forsoka atminstone. Jag gick aven och kopte cola och varktabletter helt pa egen hand, haha, sjukt nervost! Dessutom ar det jattesvart att forsoka forsta sig pa hur hela den har euro-biten fungerar, men det borjar fungera lite battre nu.


Efter jobbsokandet igar gick vi och satte oss pa en pub och drack guinness, da satte sig en skitfull gubbe i 40-arsaldern hos oss och borjade snacka. Till en borjan tyckte vi det var ganska roligt eftersom det ar ganska bra traning for oss att prata med nagon som pratar sa sluddrigt som han gjorde (och dessutom kommer han ju inte minnas hur daliga vi ar, haha) och ganska trevlig var han ocksa, sa det var ratt lugnt. Dock gjorde jag bort mig nar han pratade om musik och jag skriker glatt ut "ohh, I LOVE U2!" (Sag det hogt sa fattar ni nog).
Men grejen med den har gubben var att han vagrade lamna oss ifred sen, nar vi hade druckit upp och skulle ga tillbaka till vandrarhemmet foljde han efter oss, och det slutade med att vi fick springa och gomma oss inne i en mataffar (!) for att bli av med honom. Sjukt!


Tillbaka pa vandrarhemmet satte Sanna och jag oss ute i korridoren for att platta haret (vi har inga elkontakter inne pa rummet). Grejen ar att en av de som vi delar rum med ar en fransman som ser ratt snygg ut, han gick ut fran rummet och langre ner i korridoren och da sitter vi och skamtar pa engelska om att "ohh, I'd LOVE a piece of his french hot dog" och "Taste a bit of his baguette". Problemet ar att vi upptackte att han inte gatt in i hissen an och saledes hort ALLTING troligtvis. Skrattade halvt ihjal mig at detta, fruktansvart pinsamt :D
Rakade dessutom gora samma sak EN GANG TILL senare under dagen. Fattar inte hur man lyckas, jag tycker synd om killen, han maste ju vara livradd for oss nu.


Senare pa kvallen drog vi till samma fantastiska stalle som vi var pa igar, The Celtic. Drack den godaste Irish Coffee nagonsin och sjalvklart lite mer Guinness :) Blev uppraggad av en gift karl (!) som tyckte att "you swedish girls are fucking crazy" och som tyckte vi skulle ga hem till honom for "no cuddling, just plain sex", haha! Han tog en inte sa smickrande bild dar han pussar mig, vi far val hoppas att han inte visar den for stackars frugan... Livemusik hade celtics igar ocksa, nagon random snygg irlandare som spelade annu battre musik an igar.
I lost my heart to a galway girl <3

Pa puben sag vi aven en hel del som verkar vara "stammisar" dar, bland annat en jattesot gubbe i 70-arsaldern som dansar runt med ett paraply, vilka moves han har for att vara sa gammal, haha! Svart att beskriva med ord, men tank Michael Jackson moter riverdance, kanske? Helt fantastiskt. En sak ar saker, efter att ha suttit pa ett stalle som The Celtic kommer det bli valdigt svart att sitta i Kalmar och dricka igen, jag alskar detta kroglivet och det ar inte ens jamforbart med Sveriges... I Sverige ar alla sa stela och trakiga, alternativt ackligt fulla sa man inte vill prata med dom. Har ar nastan alla glada, utatriktade och positiva till allting. I love it.

Och, till den storsta nyheten av alla, vi ar 99% sakra pa att vi har fatt en lagenhet i Cork, Irlands nast storsta stad, i en vecka framover. HELT JAVLA AWESOME! Nu behover vi dock ett jobb, haha...
Kommer bli lite trakigt att lamna dublin om jag ska vara arlig dock. Speciellt Celtics, dit ska jag atervanda en dag, inget snack om saken.

Nej, nu ska jag ga igen, ta hand om er dar hemma :)



Kommentarer
Postat av: Becka

Jag tror fransmannen bara är väldigt väldigt smickrad :D såklart!

satsa ¨på honom, man kan hitta en charmig fransman i irland, det är helt godkänt :)

2010-05-19 @ 14:16:52
URL: http://kaifighter.blogg.se/
Postat av: Rasmus

sök på siemens i Cork! de var på en mässa i växjö när jag var där, rekomenderar starkt, då de söker svenska ungdomar! :D

2010-05-20 @ 00:42:59
URL: http://heartscene.blogg.se/
Postat av: Mejlin

hela ditt inlägg fick mig att le, Becca! låter helt underbart på (eller säger man i) Irland :D

2010-05-20 @ 10:25:56
URL: http://malinkullberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA SANNA OCH HENNES FRANSMÄN <3<3<3 ÅÅ!!!

2010-05-22 @ 15:06:32
Postat av: Forran

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA SANNA OCH HENNES FRANSMÄN <3<3<3 ÅÅ!!!

2010-05-22 @ 15:07:20
URL: http://louiselaforest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0