Dag 07 - mina drömmar

Ett par dagar för sent. Men det är tanken som räknas.
Jag har verkligen tusentals drömmar som jag vill förverkliga innan jag dör (och låt oss hoppas att det inte sker än på minst 30 år, för en del saker kommer ta tid!).

De flesta av mina drömmar innefattar någon form av resa, det finns hur många länder som helst som jag vill upptäcka, och jag brukar drömma mig bort till nya länder hela tiden. Just idag har jag suttit och fantiserat om att resa till Skottland, speciellt Shetlandsöarna och ögruppen Yttre Hebriderna. I övrigt vill jag gärna besöka USA, Australien, Island, Isle of Man, Bora Bora, Nya Zeeland... Kan fortsätta hur länge som helst. Och Irland, vill jag såklart återvända till, hur många gånger som helst.


Annars har jag väl ganska skiftande drömmar. Jobba till havs, tågluffa (haha, resor återigen), äga en hästgård någonstans. Bland typ tusen andra saker. Jag gillar att drömma, även om man får inse att allt inte kommer inträffa, så ger drömmarna en något att sträva efter, en liten livsgnista att hålla fast vid när andra saker i livet känns lite hopplösa. Tror man behöver sånt ibland.


Benbecula Beach, Yttre hebriderna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0