New Year

Tänkte försöka ge mig på att sammanfatta det gångna året. Det känns verkligen som att 2011 bara flög förbi mig, passerade framför mina ögon utan att jag egentligen hann fatta vad som hände. Men när jag ser tillbaka på de senaste tolv månaderna förstår jag att så inte är fallet - jag har hunnit med en hel del, och framför allt utvecklas på många vis, trots att det kan vara svårt att inse.

När jag vaknade upp på nyårsdagen 2011 gjorde jag det med en stor jävla ångestklump i halsen. Jag stod stilla - visserligen tog jag emellanåt ganska många steg framåt, men på något sätt lyckades jag alltid backa tillbaka igen. Jag tror ändå att 2011 blev året där jag, efter att ha tagit ganska många omgångar fram och tillbaka, lyckades med att gå framåt för att fortsätta. Trots mycket tvivel kom jag till någon slags insikt om den faktiska skillnaden i dåtid - nutid - framtid. Och när jag slutligen lämnade dåtiden bakom mig var det en väldigt fascinerande nutid och framtid som öppnade sig, och jag började nog ta till vara lite mer på det liv jag faktiskt hade möjligheten till. "Happiness is not something ready made, it comes from your own actions" skrev jag i oktober, och jag minns känslan väldigt väl just då. En insikt om att det är bara jag som kan påverka huruvida jag är nöjd med mitt liv eller inte. Ingen annan.


23 maj flyttade jag till Nybro, ett beslut som jag ärligt talat var skeptisk till i början (Nybro...) men som till sist blev en erfarenhet jag aldrig hade velat vara utan. Framför allt blev jag så mycket starkare av att inte längre bo hemma. Något som dock var och är jobbigt med flytten var att helt plötsligt inte kunna träffa Joakim lika ofta, mannen jag tidigare spenderade nästan samtliga kvällar med. Jag hoppas detta kommer förändras under 2012 när vi bor åtminstone lite närmare varandra.


I juli besökte jag Bergkvara Waterfestival tillsammans med mina två fantastiska tjejer, plus F - sistnämnda ägnade jag nog en och annan tanke åt de efterföljande dagarna, vilket uppenbarligen gick ganska bra eftersom vi ca tre veckor senare blev tillsammans. Idag firar vi fem månader vilket jag känner mig mycket glad över, kanske även en smått surrealistisk känsla över det hela, att må såhär bra.


En annan väldigt utmärkande händelse under året är de två resor som jag gjort till Lund. Livsomvälvande är det ord som ligger närmast för att beskriva det, jag trodde aldrig att en enda person kunde få mig att känna och omvärdera så mycket under så kort tid. Fantastiskt och förvirrande på samma gång.


Annat smått och gott under året som gått:
- Jobbat till havs
- Sett alldeles för många nakna lastbilschaufförer (i kombination med ovanstående)
- Varit på Irländsk festival
- Blivit nerklubbad på krogen (väldigt omotiverat och otippat, måste jag säga)
- Lyckats få frikort på vårdcentralen


2012 alltså. Jag tror inte på löften, men jag tror på mål. Jag ska sikta på att
- Stärka, lyssna på och bekräfta mig själv. Fundera över vad jag vill, vad jag tycker, vilken väg jag vill gå. Leva för min egna skull och inte för någon annans.
- Ta hand om de relationer som är värda att ta hand om. Prioritera rätt, inse vad som är värt att kämpa för, och vad som inte är det.
- Värdesätta min kropp och ta hand om den bättre, både fysiskt och psykiskt.
- Våga ta risker, våga utmana mig själv, se möjligheterna  i saker istället för bara riskerna.

Absolut inga omöjliga mål att uppnå.
Jag ser framemot 2012, och det ska bli spännande att se vilken plats i livet man står på om ett år. Man vet aldrig vad som väntar en i framtiden.

Kommentarer
Postat av: Becka

Rent generellt tycker jag att du ska vara glad över ditt år. Tänk på allt du gjort och hur du utvecklats. Du har flyttat hemifrån på riktigt, du har tagit tag i och avverkat en hel del av dina eftersläpande studier, du har vågat ta steget att träffa och lära känna din bror, du har jobbat en hel sommar med ett jobb du inte uppskattade och du har funnit kärlek. Vad mer kan man begära av ETT år? :*

2012-01-04 @ 11:33:06
URL: http://kaifighter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Leva efter vad du vill? det borde du tänkt på långt innan. tro mig....

2012-01-08 @ 15:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0