Somewhere inbetween.

Tillbaka på ruta ett, enda skillnaden är att jag är i en annan stad. Är återigen arbetslös, vill inte gå in på detaljer om varför eftersom man inte ska smutskasta ett företag in public - men fan, vad jag har blivit orättvist behandlad. Har inte blivit uppsagd utan istället tvingad att antingen säga upp mig eller ta tjänstledigt. Inte okej någonstans och hade jag varit med i facket hade dom inte haft någon som helst rättighet, men nu är det inte så och då är det bara att ta skiten.


Så vad gör jag nu?
Inte en aning. Längtar hem på många sätt, men samtidigt känns det som att jobbläget inte direkt lär förändras där, och här uppe vet jag att jag har hundra gånger fler chanser att få ett jobb. Det gäller ju bara att överleva fram tills dess, så att säga.


Nog om det, livet flyter på rätt bra här annars, det är som sagt underbart skönt att ha flyttat hemifrån. Dock har jag lite problem med vissa vuxengrejer:

- Äggröra. Varför, VARFÖR, stelnar inte skiten? Är det någon jävla äggröreförbannelse över just Uddevalla eftersom jag gjort riktiga kick ass-äggröror hemma på ön?

- Bacon. Se ovan. Även om min kära lägenhetsvän inte tror mig så har jag faktiskt varit bra innan. Har dock inga vittnen på det.

- Boka tvättid (inte att tvätta, än i alla fall, det kommer nog). Först hittade jag inte nyckeln. Sen hittade jag inte tvättstugan. Sen hittade jag inte låset. Sen fanns det ingen tvättid förrän till helgen. Det där med att man borde boka tvättid ett par dagar INNAN alla ens underkläder ligger i smutsen missade jag.

Annars så, jodå, det går bra nu. Utom det där med att ha en fast inkomst då möjligtvis. Men det kommer.

Kommentarer
Postat av: Becka

ah, man får boka en tvättid när man precis tvättat klart ;)jobben löser sig, uddevalla har väl mc-donalds?

2010-09-10 @ 10:10:07
URL: http://kaifighter.blogg.se/
Postat av: Silkis

Trist med jobbet :( men det kommer fler tåg, det vet du. Hoppa på en utbildning annars? Läs nån kvällskurs eller gudarna vet vad så har du nåt att göra. Och så kan du få bidrag om du läser lite!



Tycker du ska överge Gbg och komma och plugga häruppe istället. Jag kan lära dig hur man får äggröror att stelna ;)

2010-09-10 @ 11:45:11
URL: http://skrattmoes.blogg.se/
Postat av: Rasmus

Åh synd med jobbet! Men många är svin >.< hoppas det löser sig för dig!

2010-09-10 @ 13:30:03
URL: http://heartscene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0