Har du valt en väg att gå, och ett mål att sikta på

Okej, dags för att bikta sig lite. I övermorgon åker jag hem, jag har inget jobb och ingen inkomst (ungdomsgarantin är så patetiskt liten att jag skulle tjäna på att gå på socbidrag, väldigt sjukt). Även om jag skulle få ett jobb lite såhär i sista minuten är det inte ens säkert att jag har bostad kvar.

Det jag saknar på hemmafronten: Vännerna. Punkt slut. Det finns ärligt talat inte mycket annat som får mig att vilja åka hem just nu. Även hittat en baristautbildning som verkar väldigt nice, men som sagt - boende? Inkomst?

Nej, så ikväll ser det lite mörkt ut. Men ja, det ska bli skönt att komma hem och träffa vännerna igen. Helgen ska bli awesome, och vad som händer härnäst, ja, det får jag ta itu med senare. Får fokusera på det roliga tills vidare.


Och tills vidare lyssnar jag på denna.

Har du kommit nånstans
Har du sumpat din sista chans
Är du framme nu
Har du valt en väg att gå
och ett mål att sikta på
är det verkligen du?
Är det verkligen du?




Kommentarer
Postat av: Rasmus

): jag kunde iaf gett dig en vecka här ju! beckas och min plan är ju att få hit alla friends hit, så vi slipper sakna dom :)

2010-09-28 @ 22:28:03
URL: http://heartscene.blogg.se/
Postat av: Malin

Ack dessa bekymmer för ungdomar...

2010-09-29 @ 03:11:21
URL: http://malinkullberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0