Breathe in, breathe out


För exakt ett år sedan skrev jag följande i min blogg: "Det finns nog få saker som gör en så mentalt efterbliven som kärlek." Ett år senare, och jag kunde inte hålla med mig själv mindre. Kärlek får en verkligen att göra saker man inte skulle drömma om att göra annars. Man kan frångå sina principer, förnedra sig, vägra inse sanningen, ljuga för sig själv och för andra... Och allting för en enda person. Han med stort H, som hela universum en vacker dag började rotera kring.


Kärlek kan verkligen vara mördande. Det kan få dig att känna så mycket att det känns som om du ska explodera. Få dig att tänka så mycket att ditt huvud känns överbelastat, få dig så ledsen att du önskar att det inte fanns någon morgondag (åtminstone inte en morgondag utan Honom). Och ändå, trots all smärta, så är det den bästa känslan som finns. När du, om så bara för ett ögonblick, känner att allt det du önskade dig plötsligt blev verklighet - då är det värt all smärta och väntan i världen.



Kommentarer
Postat av: Rasmus

So true

2010-11-20 @ 14:47:05
URL: http://heartscene.blogg.se/
Postat av: Malin

Vackert och väldigt sant. Du är vis du, fröken :)

2010-11-20 @ 19:26:07
URL: http://malinkullberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0