The cave

Igar gick vi ut for forsta gangen pa ett par dagar. Forst till en mysig pub dar vi tog oss en Baileys Coffee (hur manga sadana vi har druckit under den har resan ar okant). Sen vidare till en cocktailbar med riktig Manhattan-feeling, riktigt nice stalle. Fick i mig en Honeysuckle Daiquiri (stavning?) och klassikern Mojito, underbart. Vi tog hos hem relativt tidigt och rundade av kvallen med lite kortspel i var kara lagenhet.

Idag har vi unnat oss en ganska slapp formiddag, spenderat nagon timme ute i tradgarden och battrat pa brannan (ni skulle se hur jag ser ut, omradet mellan hals och brost ar sonderbrant, samt aven pa ryggen, resten ar vitt). Varit vuxna nog att tvatta lite ocksa.

Och forresten, en lite rolig sak jag maste beratta om. Nagot ar fel med roren i varan lagenhet, vi upptackte att nar man spolar mycket vatten i diskhon bubblar det upp vatten i duschen, nar jag skulle hoppa in i duschen funderade jag pa vadfan det var som lag dar inne och kunde konstatera att gardagens sallad hade bubblat upp och lag dar, haha! Sa javla roligt. Mindre kul var det nar Sanna och Jokke spolade ner massa kaffe nar jag stod i duschen, fan vad nervos jag blev nar vattnet plotsligt var brunt..! Mardrommen ar att aven roren till toaletten ska fucka upp sig och att man helt plotsligt far bajsvatten i diskhon, eller nagot. USCH!

Och en annan grej som jag fatt papekat var att jag skrev fel angaende lagenheten, den kostar €800 i manaden och inget annat. Att fa betala €80 i manaden var lite val lite ;)

Jag vill verkligen inte aka harifran. Pa torsdag lamnar vi Cork om vi inte far jobb (dock blir vi ju sjalvklart kvar i Irland ett tag till, men lagenheten kan vi inte behalla). Jag har precis borjat kanna mig hemma har, man hittar pa gatorna och borjar kanna igen en del av folket (atminstone snygga killen i var affar pa gatan, HAHA). Vi har ett jobb som vi ar jatteintresserade av, som oversattare av en hemsida fran engelska till svenska, 25000 innan skatt i ingangslon (!!!) och dom har tre platser dar. Ahh, jag skulle verkligen bli lyckligast i varlden om vi far det, vi har pratat med en sekreterare och ska ringa igen idag. Hall tummarna for oss :)

Kommentarer
Postat av: Rasmus

åh! håller verkligen tummarna :)

2010-05-25 @ 18:12:08
URL: http://heartscene.blogg.se/
Postat av: Becka

det jobbet hade ju varit ett glidarjobb som fan :D Hoppas ni får det!

2010-05-26 @ 12:33:52
URL: http://kaifighter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0