Sitting, waiting, wishing

Sista dagen i Cork, javligt vemodigt. Imorgon blir det tag mot Dublin... Med ganska blandade kanslor. Kan bara hoppas pa better luck dar, vi har lart kanna en man fran Tyskland som bor i Dublin numera, som tydligen har lite kontakter och skulle hjalpa oss fixa nagat jobb. Sag att han skrivit ut pa sin facebook att vi letade jobb, haha. Han ar ganska skum, men vafan, vi har inte sa mycket att forlora.

Igar var Sanna och jag pa en gaybar som ligger pa var gata (Jokke vagrade folja med, haha!).
Nar vi kom dit var det bara hon, jag och tva jattesota killar som vi drack ol och kollade pa semifinalen i eurovision med. Dom var sadar typiskt stereotypa gaykillar och satt och kritiserade, kommenterade och skrek i falsett at alla bidrag. Jag blev oense med den ena om ett av bidragen (jag tyckte det var fruktansvart, han alskade det) sa da fick jag ett "just shut up, bitch" rakt i ansiktet, foljt av ett asgarv och "just joking sweetheart". Haha, underbar man. Fick aven en lang forelasning om att "oh god, you CAN'T go to dublin, it's terrible, stay in Cork". Yeah, we wish we could...

Idag har vi varit pa en liten shoppingrunda (finns en UNDERBAR affar har, helt sjukt snygga klader/skor/accessoarer). Har kopt en sot klanning och en planbok eftersom min forra bestamt sig for att ga sonder. Sen unnade vi oss en liten svang pa restaurang, javligt gott men en valdigt skum rysk servitor.

Och nu ar vi har igen pa vart kara internetcafè, nu ska vi snart borja kolla pa flygbiljetter hemat. Jag VILL inte!

For ovrigt, nedanstaende video lar jag kolla pa nar jag kommer hem och bola som ett barn. Den visar Irland fran sina basta sidor, med klipp fran en underbar film och en av de mysigaste latarna ever. Underbart :)


Kommentarer
Postat av: Mejlin

hoppas det löser sig för er vännen! :)

2010-05-27 @ 12:30:18
URL: http://malinkullberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0