Festival


Sitter och kollar runt på lite festivaler till sommaren. Just nu lutar det ju helt klart åt Peace & Love om man ska se till de bandsläpp som gjorts hitills... Jag menar, kolla bara på den (officiella?) spotifylistan här, grymt bra hitills! Kings Of Leon, Asta Kask, The sounds, Daniel Adams-Ray, Maskinen, The Haunted... Efter typ tre bandsläpp allt som allt, väldigt lovande.


Annars har Metaltown börjat med bandsläpp också, rättare sagt släpper de ett band om dagen fram till 13 december. Hitills är SOAD och Raubtier släppta, SOAD är lite skitsamma för min del (har nog faktiskt aldrig fattat grejen med soad) men Raubtier hade ju vart kul att se. Får väl se vad som händer mer på den fronten.


Sweden Rock har en hel del bra med, Ozzy bland annat (känns som någon man vill se live minst en gång i livet), Saxon och Mustasch. Ska även bli spännande att se vad West coast riot kommer med i år (hatar mig själv för att jag missade det förra året, Dropkick OCH Flogging Molly på samma festival, fyfan). PIP (Putte I Parken) kanske kan vara något också? Bara att vänta och se.


En sak är i alla fall jävligt säker, minst en festival blir det under 2011. Det var sjukligt tomt utan ett besök i somras, faktiskt. Trots att senaste festivalen P&L -09 var rätt jävligt med extrem hetta och insjuknande i lunginflammation efteråt så saknar man det ändå, på något sjukt och självplågande vis.



Kommentarer
Postat av: Silkis

Jag P&L-ar om du gör det!

2010-12-03 @ 15:24:08
URL: http://skrattmoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0