Dag 04 - Min bästa vän


Min bästa vän. Den meningen ger mig många associationer, till många olika människor och till många olika händelser.


Jag tänker på när jag gick på lekskola, och min bästa vän H. När inte hon var sjuk vägrade jag gå till lekis, och vice versa. Våra föräldrar och dagisfröknar hade inte lätt med oss, haha! Vi var verkligen totalt oskiljaktiga i alla lägen.


Självklart tänker jag också på tredje-fjärde klass när min bästa vän var E. Hon och jag spenderade en sommar på Öland, varje morgon kom hon med cykelbussen och sen tittade vi på killar på stranden, åkte vattenrutschbana och drack fanta citron en hel dag. Haha, ja. Vilka minnen.


I fjärde klass testade en ny tjej i min klass, Hannah. Mitt första intryck var att det där var en snobbig brud jag troligtvis inte skulle umgås med. Mer fel kunde jag inte haft, helt klart! Ett-två år senare minns jag att vi stod i Glitter-affären i Kalmar och tittade på klassiska "bästishalsband" och att Hannah frågar "Ska vi bli bästisar?" (haha, så sjukt gulligt i efterhand). Det var startskottet till en tid av dagliga telefonsamtal (tror rekordet landade på tre timmar, att våra föräldrar inte dödade oss?), diverse busande med lärarna och sjukt mycket skrattande, det sistnämnda håller ju definitivt än idag :)


Där har vi min historia av bästa vänner. I min ålder har nog ingen en bästa vän, man har flera, som alla betyder lika mycket men på olika sätt.


Vilka är då mina närmsta vänner? Jag tänkte först stapla upp det lite fint, och skriva upp vad jag älskar med var och en. Men nej, det funkar inte för mig. För ärligt talat, jag kan inte rangordna mina vänner. Vissa står mig närmare än andra, vissa vet mer om mig, vissa har jag känt längre; men samtliga av de vänner jag har i mitt liv betyder otroligt mycket för mig och jag skulle inte vilja vara utan en enda.
Så tråkig är jag, hähä.
Mina närmsta vänner är sjuka, snuskiga, störda... Och alldeles, alldeles underbara. Jag tror jag lämnar det där. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0