Dag 03 - Vad är kärlek?

Från wikipedia: "Kärlek är en känsla som präglas av en stark ömhet och tillgivenhet. Kärleken kan vara riktad mot abstrakta ting som konst eller nationen, mot mer allmänna konkreta ting som naturen eller kyrkan, eller till mer specifika konkreta objekt som ens hem, ens husdjur eller en nära medmänniska, inklusive den egna personen."

Haha, ja, om det ändå var så enkelt.
Ska jag vara helt uppriktig så tror jag inte att kärlek är en känsla som går att beskrivas i ord. Kärlek måste man uppleva själv, och när man väl får chansen att göra det, inser man att det är en känsla så stark att den är obeskrivlig.
Om man kunde räkna alla gånger man förbannat kärleken, hatat den... Och med all rätt. Kärlek är obarmhärtigt stundtals. Men samtidigt skulle jag inte önska någon ett liv utan den smärtan, för i slutändan är det så jävla värt det. När det slår till med full kraft, när du älskar någon med hela ditt hjärta och den personen dessutom älskar dig tillbaka, då spelar ingenting annat någon roll.

Finaste kärleksvideon som finns här nedanför, får mig att gråta lika mycket varje gång. Slår filmer som The Notebook och P.S. I love you med hästlängder. Måste ses, det här är nog kärlek för mig :)








Kommentarer
Postat av: Rasmus

Aw, sån vacker video <3

2010-12-09 @ 18:27:17
URL: http://heartscene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0