Tomorrow is today

Igår blev, precis som förutspått, en ganska händelserik och rolig dag. Med ett möjligt undantag för det faktum att jag numera är arbetslös, men jag har uppsägningstid till den 20:e då jag kommer ligga i beredskap som det så fint heter. Det innebär att jag varje dag kan bli uppringd och ombedd att jobba i stort sett var som helst i länet med till exempel kundtjänst, pappersarbete... I stort sett allting som inte kräver utbildning. Finns det inte jobb får jag lön ändå, och det kan jag ju faktiskt känna är en väldigt bra deal.

Annars så var jag husfru hemma hos Mattias igår när han var borta ett par timmar, med sällskap av Emma. Jag upptäckte även min passion för spelet Heavy Rain som jag varmt rekommenderar i spelväg, jag spelade klart hela spelet under gårdagen, haha...

Gick även på två möten på arbetsförmedlingen igår, Emma lyckades flirta till sig intervju hos Telia imorgon, good girl! Själv gick jag på speeddating-intervju för Max, får väl se om det leder till något.

Under andra hälften av gårdagen köpte jag kombinerat gym och simkort på Nautilus, och gick på Yoga för andra gången. Kände mig inte lika förnedrad av min totala osmidighet den här gången, believe it or not men det var faktiskt väldigt skönt och avkopplande. Och jobbigt, ska icke förglömmas, det finns en anledning till att jag totaldäckade hemma hos Mattias sen (efter ytterligare lite nördande med tv-spel, förvisso).

Idag är jag trött och seg och har spenderat dagen med Sex and the city och... Inte mycket mer än så. Vissa dagar behöver man bara få vara. Imorgon ska jag in till stan en sväng, förhoppningsvis orka med att träna eller simma och träffa lilla Ämma efter hennes intervju.

Världens längsta inlägg, men håll till godo :) Adios


Kommentarer
Postat av: Mejlin

jobba utan lön låter najs du! ;)

2010-04-22 @ 10:51:53
URL: http://malinkullberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0